Härlig höstsöndag.

Jag har under en lång period nu sett på facebook att många av mina vänner har varit ute i skogen och plockat svamp. Eller som någon uttryckte sig: Hämtat svamp. Åh vad jag har längtat efter att få komma ut i skogen men jag har faktiskt inte orkat för min dåliga rygg. Men i dag när vädret var så härligt bestämde vi att vi skulle göra ett försök. Jag tog min stödkäpp och Rolf sina stavar och så körde vi någon km till en skogsväg som vi har varit vid tidigare år och hittat några trattisar. Vi blev inte besvikna. Vi behövde inte ge oss ut i den allra besvärligaste terrängen utan kunde lugnt och fint gå på nästan slät mark. Korgen blev full på nolltid sen fick vi lämna skogen åt andra plockare. Det kom flera plockare efter oss, så när vi körde stod där tre bilar kvar. Det var ingen när vi kom. Det kändes verkligen skönt att jag kunde klara av detta utan alltför mycket besvär, men nu måste jag vila en stund.
I går hade Jörgen och jag ett program i Amiralitetskyrkans församlingshem, för församlingens gamla som fyllt jämnt under året. Det blev mycket uppskattat och det var väldigt roligt att göra det.  Jag var lite orolig för att min förkylning skulle bryta ut för i onsdags hade jag feber men den gick över som väl var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0