Regn, regn, regn!

I dag lämnade vi vårt lilla vandrarhem, Tukanen, som ligger i en liten by som heter Skucku ca 4 mil söder om Östersund. Det hade tre rum men det var väldigt fint och alldeles nytt. Sen for vi till Frasse. Han blev väldigt glad när vi kom men han sprang genast tillbaka till sin husse så han ville inte lämna sitt nuvarande hem det märktes. Husse var jättetrevlig. Matte var tyvärr inte hemma. Vi satt och fikade medan Frasse låg nedanför Rolfs fötter men kom fram till mig och kelade lite ibland. Han verkade verkligen trivas där och det var skönt. En stor tomt, hundgård och många hundkompisar samt en husse som jagar och tar med honom ut i skogen jämt. Han kan inte ha det bättre.Det var väldigt skönt att se. Sen reste vi i regnet mot Ljusdal där vi uppsökte ett bibliotek för att få tillgång till internet. Sen hittade vi ett vandrarhem i Borr. Där är vi nu. Där finns internet. Skönt. Vi åkte också en sväng till Delsbo men det var inte så mycket att se så nu är vi hemma igen. Rolf är ute och promenerar. Han får ont i benen av att sitta stilla. I morgon far vi söderut igen. Vi ska besöka Järvsö bl.a. Det är utlovat sol i morgon men eventuellt 0-gradigt i natt. Brrr. Jag har bara sandaler och kortärmat med mig. Det var ju sommar i Blekinge.

På resa.

Just nu är vi på en underbar resa i norra Sverige. Vi har varit tre nätter på pensionat utanför Grängesberg. Vi besökte Rolfs kusin Sylvia och hennes man Tage och tillbringade en trevlig eftermiddag där med god mat och goda kakor, som vanligt hos Sylvia. Vi besökte också Rolfs farfars hem som nu var ganska förfallet. Så var vi och besökte Dan Anderssons Luossa stuga. Dvs Rolf gick dit och jag fick vända för rollatorn tog sig inte fram i terrängen. I går kom vi till ett alldeles nytt vandrarhem med bara tre rum där vi var enda gästerna. I dag har vi varit i Frösö kyrka och vid Sommarhagen. I morgon ska vi hälsa på lille Frasse. Nu sitter vi i Östersunds bibliotek och kollar e-post mm.

Snart semester

Nåja, som pensionär har man ju semester hela tiden, men vad jag menar är att vi ska byta miljö några dagar. På torsdag sätter vi oss i bilen och far norrut. Närmare bestämt till Grängesberg där vi ska besöka Rolfs släktingar. Vi har beställt rum på ett pensionat några dagar. Sen kanske vi fortsätter till Siljansbygden och därefter kanske vi åker till Jämtland och hälsar på Frasse. Vi får se, vi tar dagen som den kommer.

Nu har vi fått båda lägenheterna och det är så skönt. Martin med familj var har förra veckan och jag tror nog att dom trivdes ganska bra med att det var mer utrymme nu än förra året. Det var så trevligt att ha dem här. Alla tre barnbarnen är så mysiga. Kia var fullkomligt lycklig över att dom lekte med henne hela tiden. Vi var en dag på Kreativum där det finns massor med aktiviteter för alla åldrar. Då kom också Håkan och Lovisa dit. Lovisa på kryckor eftersom hon har brutit foten. Sen var familjen Janner en dag på Barnens Gård. Det är en tradition sedan flera år. Nu är här tomt och tyst efter dem.

I dag har Kerstin och Pelle varit här. Eftersom vi är LCHF:are alla fyra så bjöd vi på en god laxpudding som Rolf lagade och till efterrätt chokladbullar med kokos och vispad grädde till. Mums. Nu är det dags att slappa lite framför datorn och om en stund är det Foyles War på TV. Den ska vi nog se.