Snart augusti.

Det är märkligt hur fort tiden går. Snart är juli slut och augusti tar vid. Då börjar hösten. Men ännu är det sommar och vi har fått regn och mera normal sommartemperatur. I dag hänger regnet i luften. Vi hoppas dock på fint väder på lördag då det är Spelmansträff i skogen. I går bjöd Georg oss medverkande med respektive på kaffe och våffla på Ön som vanligt. Såna traditioner är trevliga. Sedan åkte vi hem hit och övade lite och pratade program. Gunilla kunde av förklarliga skäl inte vara med. Hon bor ju inte nästgårds precis, men hon kommer på fredag och då ska vi träffas hela gänget och öva ihop oss. Hoppas att det kommer mycket folk för det är ju alltid trevligt. Jag har inte helt bestämt mig för att tuta lite i luren men det lutar nog åt att jag gör det. Kul men svårt.
Denna och förra veckan har Sillhövda kyrka varit vägkyrka och samtidigt har det varit utställning i församlingshemmet. Jag har några tavlor utställda och en har blivit såld!!! Hurraaa! Jättekul tycker jag.
Nu sover Rolf sin vanliga middagslur och snart stiger han upp och brygger kaffe till oss. Visst har jag det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0