Fortsatt varmt

Medan nästan hela resten av landet har haft regn med åska så har vi haft brännande sol från klarblå himmel. Bara några ynkliga små molntussar som snabbt försvinner i fjärran. Vi har en ganska nyplanterad häck som antagligen skulle må bra av lite vatten men det är fortfarande vattningsförbud i Holmsjö så det är bara att hoppas att den inte dör. Jag har öppnat alla fönster och bundit upp dem med snören för att de ska vara maximalt öppna. Vi har annars bara ynkligt korta fönsterhakar. Jag har haft veckans arbetspass i dag, två elever, en sång och en talelev. Jag tycker att dom är beundransvärda som orkar åka ända hit ut i denna värmen, men det är klart att det är ju skönare att sitta i en bil med AC än att gå i stan. Nu hör jag att Rolf har kaffebryggaren igång, härligt. Kanske man skulle festa till med lite glass till kaffet. Ja det tror jag faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0