Sköna Maj

Ja - så är vi redan i mitten av maj. Vart tar tiden vägen?  Det är skrämmande så fort dagarna rinner iväg. Valborgshelgen var varm och torr, alldeles för torr. Allt firande ställdes in pga brandfaran, men 1 maj åkte Rolf o jag till Silverforsens kaffestuga och hade en mysig stund och lyssnade på trubadursång. Sen har vi varit på operor, 2 st faktiskt. Dels Nürnbergerdockan av AD.Adam dels Askungen av Rossini. Båda två till högsta belåtenhet. Sjukhusbesök har vi också hunnit med. Jag ska tillbaks men inte före flytten. Man ska gå in i ryggen och lägga en blockad. Det låter inte trevligt men om det hjälper så vet man var man ska operera och då blir det nästa steg. Tills dess är rollatorn min goda vän. I dag har vi varit på Ön och fikat och ätit våfflor tillsammans med Wille och Matte från TV4 m.fl.
Nu är det bara ca 14 dagar tills vi får tillgång till nya lägenheten. Vi kan då börja sätta in sådant som vi är speciellt rädda om. Men flyttlasset går inte förrän den 10 juni.
I morgon ska vi på konsert i Fridlevstad. Nästa fredag sjunger jag på begravning och på söndagen sjunger jag i Eringsboda kyrka och senare också i församlingahemmet. Sen blir det inte någon sång förran den 14 juli då Oskar och jag har konsert i Nättraby kyrka. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0