17 maj

I dag gratulerar vi alla norrmän på Norges Nationaldag. Solen skiner här och jag hoppas att den gör det över alla som firar idag.
I går fick vi veta att vi får även den andra lägenheten i sommar. Vi kan flytta dit den 1 augusti. Det blir skönt så slipper vi belamra garaget så länge. Övervåningen kommer att användas som gästrum och målarrum. Som vi har det just nu är det trångt om saligheten.
I går var vi på konsert och lyssnade på Johanna och Ulrica. Det var trevligt, men det är det ju alltid när man får höra duktiga artister. Det var inte så mycket folk men jag träffade flera bekanta. Folket var väl hemma och lyssnade på schlagerfinalen. Norge vann och det var tydligen väntat. Synd att Sverige kom så långt bak.
I dag är det som sagt den 17 maj. Ingvars födelsedag. Han skulle ha blivit 70 år i dag. Det är många tankar som kommer upp. Jag skulle ha lagt en blomma på graven om jag hade kunnat,men det är för långt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0