Flyttat.

Nu är gamla lägenheten lämnad. Det tog tid att få den helt tömd. Stackars Rolf har slitit som ett djur. Själv har jag gjort så mycket jag har kunnat men min rygg sätter stopp för alltför tungt arbete. I går hade vi städfirma som städade lägenheten och när dom skulle putsa fönstren så bar det sig inte bättre än att ett stort fönster helt blåste sönder och fyllde vardagsrummet med skärvor. Det är ett synnerligen opraktiskt fönster som jag inte har vågat putsa medan vi bodde där, och det har jag nog gjort rätt i när inte ens proffs klarade det. Nu får hyresvärden och städfirman göra upp detta sinsemellan. Denna veckan ska vi bara hämta några saker i källaren sedan är det helt klart. I mitten av juli kanske vi får den övre lägenheten här och det blir jättebra.
I dag ska vi nog till Ön och äta våfflor med Georg. Han brukar bjuda Jörgen och oss på våfflor en gång om året för att planera Spelmansträffen i Totasjö. Det är suveränt våffelväder, solen gassar och det blåser en svalkande vind. Som gjort att sitta på Ön och njuta. För övrigt har vi nu en "egen" trädgård där vi har satt upp hammocken och de övriga trädgårdsmöblerna. Där kan vi sitta och njuta medan hyresvärden Stefan klipper "vårt " gräs. 
Vi har fortfarande inte packat upp allt i lägenheten. Tavlorna är inte uppsatta och TV-n är inte kopplad men vi klarar oss bra ändå. Nu har vi ingen brådska. Skönt! 


Kommentarer
Postat av: OoP

Ser smarrigt ut! Hoppas ni kommer att trivas i ert hus - det verkar bra för er. Trist med glaset!



/OoP

2009-06-27 @ 18:29:30
URL: http://janner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0