Redan onsdag.

I måndags hade jag en ny sångelev. Det var en trevlig och duktig ung flicka som nog kan bli riktigt bra om hon jobbar flitigt.
I går var vi på Lisas sjökrog och åt en god middag tillsammans med G-B och E. Det var vår födelsedagspresent till G-B som vi inte har kunnat leverera förrän nu. Antingen har dom varit för upptagna eller har det varit för sent på eftermiddagen men nu, äntligen, passade det. Det var mycket gott.
I går hängde jag också några målningar i församlingshemmet. Där är vägkyrka nu och då bad dom att jag skulle lämna dit några av mina alster. I dag har jag också sjungit vid andaktstunden kl 14. Det var inte mycket folk men några var där i alla fall. Sen satt vi utanför kyrkan och fikade och åt nyplockade hallon. Georg var där också och han hade med sig till mig en påse med kantareller som han hade plockat på förmiddagen. Så nu har vi ätit en god kantarellomelett.
I morgon har jag en ny elev igen. Det är alltid lite spännande att höra vad det finns att jobba med. Hoppas att det är en bra en.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0