Fram och tillbaka

I dag hade jag ett återbesök på sjukhuset. Det var många prover som skulle tas och sköterskan var ganska stirrig så det tog  lång tid. Jag var rätt trött när jag körde hem. Just när jag hade kommit hem och bytt kläder och skulle sätta mig och äta en god lunch så rinde telefonen. Det var från sjukhuset. Dom hade fått ett återbud till magnetröntgen och undrade om jag kunde komma kl 2. Så det var bara att byta kläder igen och åka in till sjukhuset igen. Magnetröntgen var ingen helt angenäm upplevelse men det gick bra i alla fall. Jag var glad att jag fick komma, för när jag ringde häromdagen och frågade när jag skulle få komma så fick jag veta att det kunde dröja 4 - 6 månader, men om jag kunde ta ett återbud så kunde det gå fortare. Så jag hade tur.
Efteråt körde vi upp till E och G-B. Dom bjöd som vanligt på kaffe och bakelse men ståndaktiga jag tackade nej till en smarrig Budapestbakelse medan Rolf smaskade i sig en typ Mariabulle. Det var trevligt att sitta och prata med dem en stund.
Här var  -12 grader i natt och nu har det åter krupit ner under nollan efter lite varmare under dagen.. Sportlovsbarnen har väl haft en toppenvecka med sol, snö och kyla. Men nu kan våren gott komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0