Svampplockning eller inte

I dag har både Rolf och jag varit lediga så efter god middag (stekt lever) så for vi ut till svampskogen. Vid vårt vanliga ställe stod redan en bil och vi hittade ca 5 små ynkliga trattisar så vi tänkte utforska naturen och hitta ett nytt ställe. Vi stannade och följde en stig som gick ganska brant upp i skogen. Jag kommenterade att det var halkigt. Vi hittade inte en endaste svamp så vi gick mot bilen igen och givetvis halkade jag och föll pladask i den blöta leran med ena benet under mig. Som tur var bröt jag det inte men jag blev rejält mörbultad och tyvärr,  tyvärr min högerfot som har varit ganska bra nu en tid bräcktes tydligen upp igen så nu har jag riktigt ont i den igen. Och i ryggen. Och i knät. Och i händerna.Och i nacken. Men det kunde ha varit värre. Jag hoppas att jag kan vara i Kungsmarkskyrkan i morgon. Jag ska jobba med kören där. Sen skulle vi ha farit till kalas hos tvillingarna men Anette har blivit förkyld så vi åker dit en annan gång i stället. Både Rolf och jag ska få influensaspruta på onsdag så vi får inte lov att bli smittade nu.
Men vädret är fint och höstlöven är otroligt vackra. I hagen mittemot finns ett träd som är helt knallgult bland alla röda och brungula trad. Det lyser så vackert. Jag gillar hösten!

Kommentarer
Postat av: Anne-Lina

usch så trist - hoppas det känns bättre snart!

2008-10-17 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0