Hej igen!

Efter en lång paus i bloggandet så sitter jag nu här igen. Jag sitter och ser ut på trafiken nere på landsvägen. Det är bilar parkerade på båda sidorna och bara en smal remsa i mitten att köra på. Det är trångt för långtradarna som hela tiden måste se upp för gångtrafikanter, barnvagnar, hundar och barn som också skall samsas på den smala remsan. Kort sagt: det är Holmsjö marknad. Rolf o jag har varit där och köpt lotter. Jag vann högsta vinsten i Sillhövda AIK,s lotteri, en ganska ful mjukiskatt som jag tror att Kia gärna skulle äta upp om hon fick men jag tror inte det skulle vara nyttigt för henne.
Natten till i går hörde vi konstiga ljud utifrån så jag gick ut på balkongen och tittade. Det var SJ som håller på att byta räls och det var ett jättelångt tåg som var vackert upplyst så det såg ut som en julprydnad. Sen gick vi och lade oss igen. Vi hörde en hund som skällde utifrån det lät som grannens. Sen somnade vi och vaknade inte förrän vid fyrasnåret av att en hund skällde ihärdigt. Inte förrän då saknade vi Kia. Hundstackaren hade varit på balkongen hela natten. Hon smet ut när vi tittade på tåget. Gissa om hon blev glad över att bli insläppt.
I kväll ska vi se Salome direkt från Metropolitan. Det ser jag fram emot. Det är vacker musik och otäck handling. Texten är av Oscar Wilde och musiken av Richard Strauss. Jag ska i morgon berätta hur det var.

Kommentarer
Postat av: Oskar och Pernilla

:D :D - det betyder skrattande Ryssbybor!!! (lägg huvudet på sned) Vi gissar att Kia blev glad över att få komma in.

2008-10-11 @ 22:17:45
URL: http://janner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0