Halsbesvär

I måndags var jag hos halsdoktorn med min hals som bara har blivit sämre och sämre. Jag blir hes och får ont i halsen så fort jag sjunger eller talar en stund. Jag trodde att det var fel på min hals men doktorn konstaterade att min stämband var mycket fina och att allt såg bra ut men att felet är en medicin som jag har ätit en tid och som har just dessa biverkningar. I dag har jag fått ny och förhoppningsvis bättre medicin. Jag ska ju snart sjunga. Den 5 har jag mysträff och den 7 sjunger jag vid två adventskonserter. Den 9 sjunger jag i K-na och Annandagen i Tutaryd samt Trettondagen en hel julkonsert i Tving. Sen den 18 sjunger jag i Nättraby och då blir det troligen Negro Spirituals. Så visst måste jag bli bra i halsen!!!
I morgon är det avslutning i målarcirkeln och även för mina sångelever och på torsdag har målargruppen julfest och då är det herrarna som sköter om allt. Vilken tur jag har som började i år.

Netta Lörv  och  Karla Prosig har också med sig till julbordet som nu börjar bli fullt.
För övrigt har vi knappt någon snö. Det är ett mycket tunt pudertäcke på marken och det är skönt så länge det inte regnar.


Julbord är mums!

Kommentarer
Postat av: Lillpojken

Hans Öltester ville vara med på ditt julbord också, han och Netta lörv verkar ha nåt ihop.



Fick möjligen även Per Koppraka vara med?

2008-11-27 @ 16:15:13
URL: http://janner.blogg.se/
Postat av: Lillpojken

Jo just det, det var ju skönt att du hittat vad som var fel med dig. Det är - om det heter i Småland - oheligt när det går så lång tid.

2008-11-27 @ 16:16:15
URL: http://janner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0