Bra slut på en fin vecka

Jo då, vi fick tårta på kära systers kalas, först två sprters smaskiga smörgåstårtor därefter två sorters smaskiga tårtor , en prinsess och en chokladmousse. Jättegott. Och så träffade vi släkt och vänner. Det v ar mycket trevligt. G-B blev mycket glad för tavlan jag hade målat och som hon fick som extrapresent.
I går hade jag luciorna dom var fortfarande trevliga och duktiga. På kvällen var Rolf och jag på opera i Emmaboda och såg Fausts fördömelse av Berlioz direkt från Metropolitan. Själva operahandlingen var inte  direkt spännande men det var bra sångare och jättevacker musik och hejdlöst påkostad scenografi men en enorm teknik. Sångarna gick uppför väggarna och ibland flög dom omkring i luften och ibland simmade dom och dansade under vattnet (vattenbaletten var givetvis som projektion men det var häftigt)
I dag åkte vi till Pukeberg i Nybro för att se en konstutställning i den vackra konsthallen. Det var en av mina målarkollegor i nya gruppen som har utställning där. Det var mycket fint att titta på, både i den utställningen och i glasbruksutställningen. Sen for vi till Kosta för att gå på julmarknaden och där såg vi att dom serverade julbord till överkomligt pris så nu har vi avätit årets första julbord. Det var gott. Sen köpte jag en ring i glas som passar till mitt lapplandssmycke. Och nu har vi just kommit hem och är mätta och nöjda. Rolf vilar  och jag sitter här.
På julbordet hade Lisa Altaram och Per Savtelje ställt sina bidrag.

G-B fick också tulpaner,

Kommentarer
Postat av: Lillpojken

Hoppas inte de blandade dem...

Men Gert Rötfis, har han kommit?

2008-11-23 @ 22:03:08
URL: http://janner.blogg.se/
Postat av: m/s

Ja men han lämnade dem under bordet.

2008-11-23 @ 23:18:50
Postat av: Lillpojken

nää... det som är så gott.

2008-11-24 @ 15:06:45
URL: http://janner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0