Vilket åskväder!

I natt vaknade jag av att det åskade. Jag steg upp och stod och tittade ut på ovädret. Ett slag haglade det så att gräsmattan var alldeles vit. Bilarna som körde förbi  nere på vägen fick plöja sig fram genom vatten och hagel. Som följd av vädret har vi haft lite problem med internet. Men nu tycks det funka.
Rolf är just nu i stan och jobbar med att rensa parkeringen utanför IOGT men han kommer hem senast halv fem för då behöver jag bilen. Jag ska till Medborgarskolan för att ha mina sista två lektioner för denna terminen. Sen tar jag sommarlov. Det ska bli skönt. Jag har visserligen en konsert kvar på Midsommardagen men vi har redan haft tre konserter i förra veckan så vi kan förhoppningsvis vårt program. Det blir inte helt samma som de andra konserterna men i stort sett.
I går fyllde svägerska Lena år och i morgon fyller systerdotter Lena. Gerd skulle också ha fyllt år i morgon. Det känns vemodigt att hon inte finns längre.
I morgon kommer Ulrica hit så vi får ta igenom programmet och i övermorgon ska Rolf o jag gå på konsert i Fridlevstad. På torsdag kommer Pernilla  och Oskar hit. Det blir trevligt. Vi kanske ses på lövmarknaden först.
Bredvid mig på soffan ligger en som vanligt mycket trött men nybadad (i förrgår) Frasse. Kia ligger i tamburen och väntar
på Rolf. Här är lugnt och fridfullt.


Kommentarer
Postat av: pernilla

Gulle-Frans. Han är söt han. Kia också men jag tycker Frasse är gulligare. Mycket troligt är att vi åker direkt till Karlskrona och lövmarknad och kommer till er framåt eftermiddagen. Kramar!!

2008-06-16 @ 15:09:31
URL: http://janner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0