Lagom svalt!

 Just nu skiner solen. Det är skönt efter regnvädret i natt, men dett är stora moln på himlen. Hoppas att det blir uppehåll på lövmarknaden i övermorgon. Då ska vi nog åka in till staun Rolf och jag. Vi var inte inne förra året. Då gick ju Rolf med rollator och det kan inte vara lätt på kullerstenarna på torget. Men i år ska vi in för jag ska nog köpa en plånbok, karameller(ett måste) och en tjusig sommarhatt. Visserligen använder jag inte hatt så ofta men jag gillar hattar. Lite jordgubbar att bjuda smålänningarna på ska vi nog också köpa.
I går hade jag terminens sista lektioner på Medborgarskolan. Det var två trevliga lektioner.
I Söndags var vi på Hembygdsön. Jag hade bjudit dit Bosse med sin assistent och sin son. Vi åt våfflor med glass och grädde och sylt. Det var gott!! Bosse är min talelev. Han är den mest positiva människa jag vet och han gör hela tiden framsteg. Sådana elever är roligt att ha.
Snart kommer Ulrica hit så nu blir det att klara strupen och sjunga lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0