Söndagsfrid

I fredags var vi på sailet. Det var rätt mycket tamare än förr om åren och det var fruktansvärt varmt. Alldeles för varmt för kroppkakor men en var lyckades vi i alla fall klämma i oss innan vi lyssnade på Sandgrenarna. Det var inga nyheter precis men det är trevligt att höra dem. Håkan presenterar lekfullt och småtrevligt.
I går var vi i Flymen och lyssnade på Gunnar Lidberg, Jörgen Axelsson och Christer Magnusson. Gunnar är en härlig violinist med en mycket trevlig framtoning. De andra två var väldigt bra de också. Jag satt bredvid en dam som tyckte att jag hade en så vacker röst så hon undrade om jag var proffs och det är jag ju så hon frågade vad jag hette och när jag sa det så blev  hon alldeles till sig av lycka för att hon hade suttit bredvid mig. Ja ja, det är ju trevligt att man kan glädja någon bara genom att sitta bredvid.
I dag har vi ringt och gratulerat Tage i Dalarna som fyller 80 år. Han blev också glad.
För en stund sen öppnade sig himlen och regnet bara störtade ner, men nu är solen synlig igen. Om en stund kommer min tavelkund och ska inspektera tavlan som han beställt. Hoppas att den är till belåtenhet.
Min nya datormöbel är jättebra. Det var ett bra köp. Även våra nya sängfåtöljer var tydligen sovbara enligt Pernilla och Oskar. IKEA och Blocket är inte så dumma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0