Stockholm

Vi hade en skön tid i Stockholm. På torsdagen var jag i stan och shoppade på Västerlånggatan. Jag gick i stan i 7 timmar. Jag hann med att äta lunch med Martin och fika med Gunilla som konstigt nog var i Stockholm samtidigt. Jag besökte också min favoritaffär: "ANTI TANTI" där jag köpte en sommar kappa/kofta.  På fredag vid lunch var vi i Anne-Linas kyrka och hörde vacker orgelmusik och en andakt som handlade om GPS-navigatorer. Vi blev så inspirerade så vi for och köpte en. Mer om den senare.På fredagkvällen träffade vi Maggan och Ted som var inbjudna till Martin och Anne-Lina. Det var så trevligt att träffa dem. Martin hade lagat smaskig kyckling. Lördagskvällen var vi hos Yvonne och hade en mycket trevlig stund. Vi kom på att vi hade känt varandra i en bra bit över tjugo år. Tänk vad tiden går. Ja så var den stockholmsvistelsen slut och på söndagsmorgonen åkte vi hem igen ivrigt påhejade av GPS-en som tyckte att vi skulle göra en U-sväng NU!! Vi har nog inte riktigt koll på den ännu. Bruksanvisningen är på 127 sidor!!!!
Det var så härligt att träffa de kära barnbarnen och Anne-Lina och Martin. Tyvärr blir det alldeles för sällan.

Kommentarer
Postat av: Oskar

GPS-er är lite kluriga i början. Ibland när man är på en parkeringsplats kan gps-en säga nåt som "gå till närmaste gata" eller nåt.

Jag använder numera bara min mobiltelefons gps. Och den använder jag vid två tillfällen:

1) När jag inte kan vägen - och då endast den biten av vägen jag inte kan (alltså inte ända hemifrån om jag ska till en adress i Malmö tex.)
2) När jag vill veta om hur lång tid jag är framme.

Men GPS är skojigt! Man kan hitta många nya fina vägar om man har otur!

Lycka till!

2008-04-21 @ 15:43:39
URL: http://janner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0