SKAGEN


Så är vi nu i härliga Skagen. Efter att ha lämnat hundarna på pensionatet (som dom älskar) gick resan till Göteborg. Lilla Vega visade oss ända fram till vandrarhemmet utan problem. Vandrarhemmet var bra och vi sov gott. Sen i går morse tog vi alltså färjan till Fredrikshamn. Det var härligt väder. Lite disigt men varmt och skönt. Så tog lilla Vega vid igen och förde oss säkert till hotellet i Skagen. Ett härligt nyrenoverat hotell med god mat och vackert rum. Efter uppackning besökte vi Skagens museum. Vilka tavlor!!! Vi  njöt i fulla drag.
I dag har vi firat min födelsedag med att åka Sandormen ut på Grenen. Vi promenerade längs stranden tillbaka och lyckades fotografera några sälar som vilade på en klippa. Sen besökte vi Anchers hus, åt pölse och ska nu ta en välbehövlig eftermiddagslur innan kaffe och tårta bjuds på hotellet. I morgon bär det hemåt igen.
Jag ber att få tacka Pernilla och Oskar för vacker födelsedagssång.
Monika
PS Jag fick en fantastisk present av min käre Rolf. DS

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Massor av gratulationer!!! Skönt att höra
att ni mår väl trots ryggont före avresa. Vill gärna se kort när ni kommer hem. Jag har aldrig varit i Skagen. Kramar Pernilla

2008-04-26 @ 15:14:06
URL: http://janner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0