Bohème !

I går var vi på Bohème som sändes direkt från Metropolitan. Denna gången var det större publik än det var när vi såg Tristan. Men även denna gången var det en underbar föreställning med fantastiska sångare. Det är verkligen en upplevelse att få se opera på detta sättet. Det var Zefirellis magnifika uppsättning. Dekoren var överväldigande, man befann sig verkligen i Paris. Sångarna var också mycket bra skådespelare. Till och med jag , som dock har sett ett antal Bohèmeföreställningar hade svårt att hålla tårarna tillbaka i sista scenen.
I fredags var vi på hembygdsföreningens årsmöte och det var ganska trevligt. Vi korade Årets Holmsjöbo. Det blev fotbollsdomare Martin Hansson (som för övrigt vann min skänkta tavla!)
I kväll ska vi på Sandgrenska Manskörens Våryra och det ser jag verkligen fram emot.
Rolf ska på något årsmöte i Ronneby så jag ska vara ensam tills vi ska till Våryran. Det blir mycket målat!
Nu skiner solen lite grann men det är inte så varmt. Bara 5 grader.


image4

Konstnärernas vindsrum.

image5

Tenoren som spelade Rodolfo: Ramón Vargas. Härlig röst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0